Härligt besvärlig

Vi snackar över 1 år med dåliga nätter. Det märks. Det känns. Men inatt fick jag 4 h sömn, och sen 4 h till! Vilken dröm! Förstår att alla har längtat efter en uppdatering om mitt sömnliv.

Vardagslivet är i full gång och vi älskar det mesta av det. Jag är ännu hemma med vår busMayah och njuter väldigt av våra “lugna” förmiddagstimmar. Kl 13 hämtar vi storebror som går i ettan och då är det några vildare timmar som väntar, men det har också sin charm. De älskar varandra högt och leker ofta riktigt bra. Att ha en 6 år äldre storebror är för tillfället en riktig hit. Tack för att det blev så.

Mitt mående har varit svajigt senaste 2 mån ungefär. Vintermörkret har sin del i det, och sen en del jobbiga händelser som har krävt sin tid att processa. Tack och lov har jag lärt mig att lyssna på vad jag behöver och har varit noga med egen tid för både rörelse och vila.

Har hopp om att dra igång bloggandet, skulle göra gott såhär i coronatider att få skriva lite. Allt hänger dock på min kollega, lillchefen. Idag har hon redan krupit under en parkerad bil och ritat båda händerna fulla med tusch. Det händer här ska ni veta! Sömnbristhjärnan kämpar på för att hänga med.

Söt som socker är hon. Och härligt besvärlig. Du kommer klara dig bra i livet.

Leave a comment